Senin, 13 September 2010

Serangan Jantung dan kebiasaan Minum Air Panas / hangat

sumber: tnol
Bukan saja anjuran  meminum air panas selepas makan,  tetapi berhubungan dengan serangan jantung. Secara logik, mungkin  ada kebenarannya.  Orang-orang China  dan Jepang mengamalkan minum teh panas  sewaktu makan dan bukannya  air es.  Mungkin sudah tiba  masanya kita meniru kebiasaan minum air  panas / hangat sewaktu  menikmati hidangan! Kita tidak akan  kehilangan apa-apa. Malah akan mendapat faedah  dari kebiasaan ini. Kepada  siapa yang suka minum air es, artikel ini sesuai  untuk anda baca.  Memang enak  dan segar minum air ES selepas makan, tetapi akan berakibat fatal  !!

Walau bagaimanapun, air es akan  membekukan makanan berminyak yang baru  kita makan.  Ia akan melambatkan  proses pencernaan kita. Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan  menyempitkan banyak saluran dan lama  kelamaan ia akan  menyebabkan lemak  berkumpul dan kita semakin gemuk  dan menuju  ke arah  mendapat berbagai PENYAKIT.

Jalan  terbaik...adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/hangat selepas makan.

Nota penting tentang SERANGAN JANTUNG! Anda perlu tahu  bahwa tanda-tanda serangan jantung akan mulai  terasa pada tangan sebelah kiri.

Berhati-hati juga pada  permulaan sakit sedikit-sedikit pada  bagian atas dada Anda. Anda mungkin  tidak akan mengalami sakit dada  pada serangan pertama serangan  jantung.

Keletihan dan berkeringat  adalah tanda-tanda pada  umumnya.  Malah 60% pengidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas  tidur. Marilah kita berwaspada dan  berhati-hati.

Lebih banyak kita  tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus  hidup. Pakar sakit jantung berkata,  jika semua orang yang membaca hal ini, beliau yakin akan  dapat menyelamatkan satu  nyawa. Baca ini.... ia juga mungkin  dapat menyelamatkan nyawa Anda!!!!.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...